Det våras för Hemvärnet

telt.jpgSå har man varit ute i skogen igen. Det var dags för vårövning och i stort sett all stabspersonal i min bataljon var samlad. Vi hade tur med vädret hela tiden, inget regn och rusk. Det var skönt, eftersom vi arbetade och sov i tält. Naturligtvis blev det kyligt mot kvällen och natten, när mörkret svepte över sjö och land. Under sådana förhållanden blir en varm kamin, en lykta.jpgbrinnande lykta och en kåsa varm soppa några av människans bästa vänner. Visst längtar man efter annat. Som en av mina äldre kamrater utbrast under en längre orderväntan ”Åh, vad jag önskar att jag hade min kisse nu! Han är så varm och go’ att ha mot bröstet”. Vad längtade jag efter då? Två saker, ett varmt bad och så min dator…..så att jag kunde skriva några ord om mitt lilla äventyr nu under helgen.
Men nästa dag sken solen igen, och tinade upp vårkänslorna. Våren är här!

Kommentarer inaktiverade.