Artillerimusikkåren i Göteborg

artilleri.jpgFör några år sedan var jag faktiskt regementsmusiker. Som musiker händer det naturligtvis att man turnerar runt lite här och var. När min kår for ner till den tyska staden Wismar, var också Artillerimusikkåren i Göteborg där. Med sig hade de förutom lv6.gifhärliga mässinginstrument som det blåstes friskt i, en stor kanon! Den smälldes det också friskt med, så det minsann hördes att svenskarna var i stan. Köpte deras skiva ”Lv6 50 år” på plats och lyssnar än idag på dem. När jag gör det kommer jag ihåg dygnen i Wismar, kanonen, uniformerna och stämmningen som var då. bloggaren.jpg Artillerimusikkåren har starka band till Lv6 och uppträder i gamla artilleristuniformer.
Vad skall man säga om musiken på skivan? Ah, ord räcker inte till…..jag lyssnar som sagt än idag på alla de livfulla marscherna och visorna som finns på den. Läste just att Lv6 utsetts till Sveriges bästa förband av Värnpliktsrådet. Så kära läsare, får jag lov att bjuda på (bloggaren själv i bilden) marschen ”Quo Vadis” från Lv6 50 år. Used with permission från Intim Musik. Låt musiken tala för sig själv!

Kommentarer inaktiverade.