E-type: En jävla typ

e-type.jpgKanske några av er har sett att jag är mitt uppe i att avnjuta E-types senaste. Har hållit på och lyssnat som tokig på låtarna nu och faktiskt inte tröttnat än. Så ser jag att ”Vem fan?” sektionen från Värnpliktsnytt har intervjuat den evigt långhårige killen, som vurmar för vikingar, hoppar runt på scen och lever som han själv sagt ”likt ett vuxet barn”.
Första frågan fyras av ”Vem fan tror du att du är?” E-type svarar ”Jag tror inte – jag vet att jag är en hyfsat snäll och omtänksam kille som, när jag vill, är sjukt bra på att göra eurodisco”. Hur var han och håret i lumpen då? ”Det har nog varit revolt också. Särskilt i lumpen, jag tror att det var där jag lärde mig att ”jag kommer aldrig att klippa mig” för att det står en jävla gubbe och vill att jag ska klippa mig. Vad fan har han med det att göra, jag var ändå bäst skytt på min lucka. De sa ”Erikson – det var ju en jävla typ”. Skulle det bli krig skulle jag ha varit en väldigt bra resurs för försvaret, trots håret”.

dunkadunkavagn.jpgPå omslaget till den nya skivan ”Eurotopia” finns en stridsvagn med ett märkbart konstruktionsfel. Den har en högtalare längst ut på röret. Varför har den det? E-type förklarar ”Stridsvagnen åker runt och spelar musik och slåss mot mp3-stölderna. Och r’n’b och rap och sådan där skitmusik. Eurotopia är ett tillstånd. Skattkartan är på riktigt. Nergrävd vid krysset finns två biljetter till Västindien, promotionmaterial och en flaska med mitt privata telefonnummer. Ingen fattar det, det måste vi göra någonting åt”. Vad skall man kalla ett sådant stridsfordon för? En dunka-dunka-tank? Eurofighter-tank?
Om inte jag minns fel, så vet jag att E-type hade en idé om att i en av sina musikvideos ha bombflygplan vilka släpper ner högtalare som spelar discomusik för fullt över hela världen. Men han slopade idén.

Jaha….vad säger ni. Här är låten ”Last day alive” från hans senaste. Och du E-type, du har väl inget emot att jag kör lite av ditt dunka-dunka på min blogg? Du är så jävla bra. Skruva upp till stridsvagns-volym och lyssna!

One response to “E-type: En jävla typ

  1. Nä, den här musiken är inte min cup of tea. Förmildrande för karln är dock att han tycks vara en hygglig prick. Och så är han ju från Lule!😉