Musik!

Kom att tänka på att jag skriver en hel del om filmer och litteratur. När det gäller musik ligger jag däremot verkligen efter. Har förvisso skrivit om militärmusik, men inte så mycket mer. Marscher är härliga i sig, men inget man kan lyssna på hela tiden.

Nu när det finns möjlighet att lägga upp musik på bloggen….så tänker jag verkligen dra nytta av den funktionen. Själv vet jag inte hur många timmar musik jag lyssnar på per dag. Men är det något som jag aldrig springer ifrån, är det min lilla mp3-spelare. Tar den även med mig när jag skall ut och öva i skogen. Jag klarar mig helt enkelt inte utan musik. Den förra jag hade spelade jag faktiskt sönder. Har vacklat när jag valt ut låtarna. Vi har så olika smak. Frågade vänner och arbetskamrater om råd. Men det lilla problemet är att de flesta i min bekantskapskrets gillar Heavy Metal eller har vagt intresse för musik och därför inte är så namnkunniga. ”Nej , nej inte Motörhead för sjutton! De är ju helt skadade i det bandet!”, ”Kom igen nu…vad hetter den där gruppen nu igen….” Man tager vad man haver. Det blev lite vrålmusik också,  men det kanske vi behöver emellanåt.

Nej, nu kör vi. Hoppas ni hittar nått ni gillar. Tala gärna om vad ni tycker om att lyssna på. Tipsa gärna om bra band.

Insania – To Live Another Day

Amon Amarth – Twilight of the Thunder God

BWO – Riding Through the Night

Dragonland – The Shores of Our Land

Bosson – Say You Will

Millenium – Hourglass

6 svar till “Musik!

  1. Jag är förvånad… Inget från Sabaton.

  2. Yeah! Vad sägs om Manowar?

  3. Fjolligt. Runrig och ”Protect and survive” är det som gäller.

  4. FJOLLIGT!? Har Major hört Mötörhead?

    Herregud…har jag lagt upp för lite hårdrock tycker ni?

  5. Vill Major se fjollmusik kan han titta här. http://www.youtube.com/watch?v=JUacdgw-aoY
    Jag har sett honom live…och tro mig då är han allt annat än fjollig. Utan äger publiken!

  6. Manowar är inte riktigt några favoriter. Så tråkiga, speciellt sen man upptäckte Sabaton! *tunnelseende*